سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هویه چیست؟

هویه چیست؟

هویه از مهمترین و معروف ترین ابزار کار الکترونیک است. کمتر کسی است که هویه را نشناسد یا آن را ندیده باشد. از هویه برای لحیم کاری قطعات الکترونیکی روی برد (مدار چاپی) استفاده می شود و برای این منظور علاوه بر هویه به وسایل جانبی دیگری مانند قلع، روغن لحیم، فلاکس، پایه هویه مورد نیاز است.

هویه در انواع و اقسام گوناگونی یافت می شود. ساده ترین و ارزان ترین هویه ها، هویه هایی هستند که امکان تنظیم دما را ندارند و با یک توان ثابت کار می کنند.

نوک هویه بر اثر عبور جریان الکتریسیته داغ می‌شود و امکان لحیم کاری با دستگاه لحیم را فراهم می‌کند. هویه به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود. هویه غیر الکترونیکی (شامل هویه گازی و چکشی) و هویه برقی یا الکترونیکی. در هویه‌ی برقی، المنت نقش مهمی ایفا می‌کند و وظیفه‌ی تبدیل انرژی الکتریکی به گرما را برعهده دارد.

انواع هویه

  • هویه باطری خور
  • هویه شارژی
  • هویه گازی
  • هویه تفنگی
  • هویه ثابت
  • هویه معمولی و…


از این وسیله کاربردی جهت اتصال قطعات اکترونیکی استفاده می شود. این قطعات می تواند کابل، سیم، فیش و … باشد که می بایست به هم متصل شوند.


برای اطلاعات بیشتر و تهیه عمده و تکی محصولات برقی و الکترونیک با متخصصان ما در تماس باشید:

معرفی فروشگاه آریا الکتریک :

فروشگاه آریا الکتریک، با برخورداری از مدیران کارآمد و متخصصین متعهد و دلسوز با بیش ازیک دهه فعالیت در عرصه فروش محصولات الکتریکی توانسته است به یک جایگاه خاص و ویژه در سطح کشور دست یابد. بدون شک این مهم هرگز محقق نمی گردید مگر با نگاه و رویکرد برند به ایجاد یک تعامل سازنده با تمام ذینفعان خود از جمله کارمندان، تامین کنندگان، شبکه فروش و مصرف کننده نهایی که هر یک نقش موثری در این رشد و توسعه داشته اند.

با ما در تماس باشید: 09217646264 // 02166341592